Inspecties, onderzoeken en voorzorgsmaatregelen spelen een belangrijke rol in de scheepvaart. Ned Marine biedt verschillende diensten en producten aan, om watertransport zo voorspoedig en veilig mogelijk te laten verlopen. Vooral in de internationale scheepvaart is het belangrijk om klanten zo snel mogelijk van dienst te kunnen zijn. Zij kunnen immers een beperkte tijd aan land blijven. 

Wat was de uitdaging?

Een aangemeerd schip heeft zo snel mogelijk producten en/of diensten op locatie nodig. De zoektocht naar de juiste leverancier vindt dan veelal aan boord plaats, op mobiele telefoons. De website van Ned Marine was nog niet geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. Hierdoor was er een langere laadtijd en paste de website zich niet automatisch aan op kleinere schermen. Dit was onhandig voor haastige afnemers. 

Webapplicatie met een native uitstraling

Als oplossing is er gekozen voor een responsive webapplicatie met de uitstraling van een mobiele app. Mobiele bezoekers die naar de desktop website gaan, worden automatisch doorgestuurd naar de mobiele webapp. 

De nieuwe catalogus is tevens te gebruiken op grote schermen. Als iemand via desktop in de nieuwe omgeving terecht komt, wordt de keuze geboden om over te schakelen naar desktop view. Zo kan een desktopgebruiker zelf kiezen of hij de snelle (mobiele) versie of de uitgebreide desktopversie fijner vindt. 

Een duidelijk overzicht van producten en diensten

Om extra goed aan de behoefte van de haastige zoeker te voldoen, is een nieuwe catalogus met simpele structuur aangehouden. De klant kan direct kiezen uit 5 categorieën, die bij elke klik steeds verder gespecificeerd worden. Zo kan er doeltreffend en snel worden gezocht. Door de belknop die altijd in beeld staat, kan er makkelijk contact worden opgenomen met Ned Marine voor advies en/of bestellingen.

Vindbaar voor potentiële klanten

Door de grote internationale markt is ervoor gekozen om de webapplicatie te promoten. Dit wordt gedaan met behulp zoekadvertenties in Google Ads. Als bepaalde diensten of producten in Google worden gezocht, komen passende opties van Ned Marine in beeld. Zo kunnen potentiële klanten, met behoefte naar snelle en goede service, Ned Marine makkelijker vinden.

Weten wat Jump voor jou kan betekenen?

Laat ons weten wat jouw uitdaging is. Binnen 2 werkdagen nemen we contact met je op.

We behandelen je e-mailadres met respect en sturen geen spam.

Jan-Maarten Verweij

Jan-Maarten Verweij

06 – 2208 2817