Wat zijn de voordelen van een maatwerk applicatie ten opzichte van een bestaand softwarepakket? Er zijn meerdere redenen om voor een unieke maatwerk applicatie te kiezen.

1. Software wordt sneller ontwikkeld
Vroeger kozen bedrijven vaak voor standaard softwarepakketten, dat was veel voordeliger. Dankzij nieuwe ontwikkelingen kan software tegenwoordig echter veel sneller ontwikkeld worden. Zelf software ontwikkelen is financieel op middellange termijn daardoor zeker gelijkwaardig. Sterker nog: in de meeste gevallen heeft een maatwerk applicatie een lagere Total Cost of Ownership. Reken maar is uit hoe het bedrag van licentiekosten over 5 jaar oploopt.

2. Automatiseer je bedrijfsprocessen
Standaard software is niet ontwikkelt voor jouw bedrijfsprocessen. Dit betekent vaak dat organisaties bepaalde handelingen buiten deze software in aparte bestanden of op papier afvangen. Automatiseer deze processen met een slimme maatwerk applicatie die naadloos samenwerkt met je huidige software.

3. Volledige controle op de gebruikerservaring
Banken steken jaarlijks miljoenen euro’s in de ontwikkeling en optimalisatie van hun applicaties. Voor consumenten gaat bijna al het contact met de bank via de digitale kanalen. Dat die apps dus goed en prettig werken is enorm belangrijk. Het is voor veel consumenten de reden om voor een bank te kiezen! Ook als bedrijf kun jij je onderscheiden door een unieke ervaring te bieden aan klanten. Met een eigen maatwerk applicatie heb je volledige controle op de beleving van je klanten.

4. Stimuleer innovatie
Met een maatwerk applicatie stimuleer je innovatie. Een voorbeeld is een orderpick-applicatie. De overgang van papier naar tablet zorgt ervoor dat we precies kunnen meten hoe lang het orderpicken duurt en welke producten zorgen voor een langere doorlooptijd. Zo kan het proces geoptimaliseerd worden, bijvoorbeeld door een magazijn beter in te richten.

Welke soorten bedrijfsapps zijn er?

Er zijn allerlei soorten bedrijfsapplicaties. Om je een idee te geven hebben we enkele bedrijfsapplicaties op een rij gezet die we onlangs hebben gebouwd.

Grote cruiseschepen hebben systemen waarmee warmte-installaties en klimaatsystemen worden beheerd. Deze systemen kunnen ingesteld worden met een applicatie en bevatten algoritmes om zo zuinig mogelijk te werken. Jump schreef een applicatie voor Arkitech om dit algoritme schaalbaar te maken, zodat het op meerdere cruiseschepen gebruikt kan worden.

Bij Koninklijke Luchtmacht wordt het selectieproces nog volledig in Excel bijgehouden. Wanneer iemand zich aanmeldt voor de luchtmacht, dan doorloopt hij verschillende testen. De resultaten worden handmatig in Excel getypt en op basis daarvan wordt een score berekend. Dit is een foutgevoelig en tijdrovend proces. Bij Jump hebben we een prototype gebouwd, waarmee we dat proces digitaliseren. Data wordt ingeladen via API’s en alles wordt geautomatiseerd. Maar er is meer! Als iemand niet geschikt is als vlieger, kan hij misschien nog wel geschikt zijn voor de functie luchtverkeersleider. Dit kunnen we nu geautomatiseerd teruggeven. In de toekomst kunnen er zelfs voorspellingen gedaan worden op basis van testgegevens, waardoor een ideale kandidaat in een vroege fase herkend wordt.

Yask zet Facilitor in bij klanten in de facilitaire management. Facilitor is echter een groot softwarepakket. Samen met Yask is besloten om een eigen FMIS te maken: een light-uitvoering als een laagdrempelig en intuïtief systeem voor kleinere klanten. We bouwden een applicatie met daarin een aantal modules voor deze klanten, zoals bezoekersregistratie, vergaderzalen reserveren, catering boeken en meldingen afhandelen.

Voor Dordtech ontwikkelden we een werkbonapplicatie. Handig voor monteurs op locatie. Vroeger namen zij allerlei vellen papier mee, maar nu kunnen ze een werkbon digitaal inzien in een applicatie. Daarnaast hebben de monteurs een camera op hun helm, waardoor er een livestream opgezet kan worden voor hulp of afstand.

De mogelijkheden zijn eindeloos. We adviseren om te beginnen met laaghangend fruit. Wat zijn momenteel de traagste bedrijfsprocessen? Dat kan een applicatie zijn om automatisch een prijslijst te maken en naar externe partijen te sturen. Of misschien is er wel behoefte aan een handel dashboard, een orderpicking applicatie, een e-commerce omgeving of warehouse optimalisatie algoritmes.

Ook een eigen bedrijfsapplicatie?

Graag gaan we met je in gesprek om te inventariseren wat je uitdaging is. We voeren een nulmeting uit op locatie, waardoor jij een goed beeld krijgt van de mogelijke oplossingen. Vul het onderstaande formulier in als je een snelle prijsopgave wilt of een kennismakingsgesprek op locatie.

    Waarin ben je geïnteresseerd?
    Vrijblijvende prijsopgaveKennismakingsgesprek