Portalen
Het stroomlijnen van de communicatie met je klanten is van onschatbare waarde voor een efficiënte bedrijfsvoering. Zo bouwen we bij Jump portalen voor onze klanten. Deze portalen zijn op maat ontworpen om jouw unieke bedrijfsprocessen te ondersteunen en bieden veel voordelen.
Durf jij door het portaal te stappen?
Portalen zijn er in allerlei soorten en maten. Of je nu de klanttevredenheid wil vergroten of juist aan schaalvergroting wil werken: met een portaal ben je klaar voor de digitale transformatie.
Een betere klantervaring
Integreer meerdere bedrijfsprocessen in één portaal, wat zorgt voor consistente en gestroomlijnde workflows. Onze portalen bieden een flexibele softwareschil bovenop je ERP- of bronsysteem, en ondersteunen uiteenlopende functionaliteiten zoals e-commerce, facturatie en support. Dit zorgt ervoor dat jouw bedrijf efficiënter kan werken en klanten een betere ervaring krijgen.
Digitaal organiseren en automatiseren
Met je eigen portaal kun je interacties met klanten en leveranciers digitaal organiseren en automatiseren, afgestemd op jouw unieke behoeften. Je kunt denken aan functionaliteiten zoals order intake, e-commerce, klantenservice, order tracking, projectmanagement, declaraties, urenregistratie, documentbeheer en het invullen van vragenlijsten en checklists.
Wat voor portalen ontwikkelt Jump?
-
Een klantenportaal is een digitale omgeving waar specifieke en op maat gemaakte informatie wordt aangeboden aan geregistreerde gebruikers.
Als organisatie werk je vaak samen met verschillende partijen, zoals klanten, dealers, leveranciers en andere partners. Via het klantenportaal deel je gemakkelijk informatie, kennis en documenten exclusief met deze groep van gebruikers. Bovendien biedt het de mogelijkheid om bestaande applicaties, systemen en databases toegankelijk te maken via het portaal.
Het is een veilige online omgeving die enkel toegankelijk is voor specifieke gebruikers na inloggen. Met een klantenportaal deel je op een gebruiksvriendelijke manier informatie en kennis met jouw doelgroep, wat een prettige samenwerking bevordert.
-
Een e-commerce portal, ook wel bekend als een verkoopportal, richt zich specifiek op partijen die B2B-transacties uitvoeren en streven naar optimalisatie van hun e-commerceactiviteiten. Een e-commerce portaal is dé ideale tool voor een fabrikant, groothandel of leverancier.
Duidelijke communicatie, het stroomlijnen van processen en een betere service zorgen ervoor dat je de klant een optimale reis aanbiedt. Met als gevolg een betere klantbeleving en een sterkere klantenbinding wat de conversies en omzet ten goede komt.
Je kunt een e-commerce portaal volledig integreren met ERP, voorraadbeheer, CRM, PIM, AFAS, Exact Online, Salesforce en Microsoft Business Central. Hierdoor werk je efficiënt en klantgericht. Kortingsregelingen, leveringsvoorwaarden en voorraadniveaus worden automatisch bijgehouden. Alle gegevens beheer en verrijk je op één centrale locatie. Klanten plaatsen eenvoudig online hun bestelling en kunnen direct de status van voorraad en bestellingen inzien. Dit alles zorgt ervoor dat het portal een uitstekende ondersteuning bied bij marketing activiteiten.
-
Een inkoopportaal geeft je flexibiliteit om al je inkoopprocessen te organiseren en te optimaliseren. Een groot voordeel is de kortere doorlooptijd van bestellingen. Je portal is 24/7 online beschikbaar waardoor je klanten op ieder moment toegang hebben tot cruciale informatie. Denk aan het plaatsen van bestellingen, voorraadbeheer, het volgen van orders, automatische facturatie en aftersales-service. Alle data wordt centraal beheerd.
Een inkoopportaal geeft gedetailleerd inzicht in inkoopdata. Analyseer eenvoudig je klanten en raadpleeg de inkoophistorie. Dat is waardevolle informatie als je denkt aan cross-selling en upselling.
Aan het inkoopportaal kunnen we bestaande (ERP) systemen koppelen, denk aan voorraadbeheer, boekhouding, betalingssystemen, planningstools en administratieve systemen. Hierdoor verlopen alle processen sneller, veiliger en efficiënter.
-
Een self service portal geeft gebruikers de mogelijkheid om online serviceverzoeken in te dienen en specifieke gegevens in te zien of te wijzigen. Het biedt ondersteuning aan jouw klanten en gebruikers zonder dat ze hiervoor telefonisch contact hoeven op te nemen.Via een API of exportfuncties worden deze input direct bijgewerkt in een gekoppeld CRM- of backofficesysteem. Jij bepaald welke gegevens gebruikers kunnen bekijken en bewerken, zoals profielen, meldingen en rechten. Dit leidt tot aanzienlijke tijdsbesparingen.
Een self service portal bevordert zelfredzaamheid, vereenvoudigt administratie en versterkt klantenbinding. Ze zijn er in diverse varianten en groottes, vaak als onderdeel van een breder platform zoals een klanten- of een e-commerceportal. Benieuwd naar de mogelijkheden? We sparren graag met je.
Efficiënte verkoop via het MyKraaijeveld klantportaal
Lees meer over dit succesverhaal
Klik hier
Vrijblijvend sparren?
We denken graag met je mee. Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.