Terug naar alle cases

succesverhaal
Webapplicatie

ESPBC groeit verder met custom ERP in Ethiopië

ESPBC is een Ethiopisch staalproductiebedrijf dat is opgericht door een Nederlands fonds. Het fonds heeft als doel om werkgelegenheid te creëren en lokale economieën te stimuleren in ontwikkelingsgebieden. ESPBC heeft de afgelopen jaren een sterke groei doorgemaakt, waardoor de noodzaak is ontstaan om processen te automatiseren. Er werd dagelijks gewerkt in Excel documenten die niet toereikend zijn, onoverzichtelijk en foutgevoelig.

Eerste stap: salesproces automatiseren voor ESPBC

Met de groei van het bedrijf ESPBC is er een nieuwe kantoor geopend in Addis Ababa. Dat betekent dat er twee salesteams werken op een verschillende locatie. Hoe functioneren beide teams, wat zijn de resultaten? Hoe stemmen ze de voorraadinformatie met elkaar af? Het managen van het sales team op basis van Excel Sheets werkt te beperkend. Met nieuwe software ontstaat er inzicht in de verkoopresultaten van beide vestigingen en kunnen beide salesteams beter worden aangestuurd.

Technische uitdagingen

Het sales team heeft geen inzicht in actuele voorraadstanden en statussen van orders. Daarnaast is de Ethiopische regelgeving een belemmering voor diverse webapplicaties. Ook zorgen de instabiele internetverbindingen ervoor dat online applicaties niet bereikt kunnen worden.

"The software that is build by Jump is running at full satisfaction and ESPBC employees are excited. Different business units working together with realtime data synchronization between offices makes the software indispensable for ESPBC."

Hans Walhout

Directeur ESBPC

Jump logo symbool

Dataregistratie van het salesproces in een systeem

Jump ontwikkelde een decentrale webapplicatie met synchronisatiemodule over de verschillende vestigingen in Ethiopië. De data rondom het gehele salesproces van offerte tot betaling wordt hierin geregistreerd. Het systeem is ongevoelig voor slechte verbindingen en storingen en bevat veel checks en restricties conform Ethiopisch regelgeving en organisatiestructuur.

Wat leverde het op?

Door duidelijke inzichten in de salesperfomance kan het management het salesteam effectief aansturen. Het salesteam heeft inzicht in de actuele voorraadstanden en orderstatussen en kan hier concreet op sturen. De data is inzichtelijk gemaakt in handige rapportages. Met de decentrale applicatie is er geen tijdsverlies door storingen en slechte verbindingen en kan er – ongeacht de situatie – doorgewerkt worden.

Neem contact op

Vrijblijvend sparren?

We denken graag met je mee. Laat je gegevens achter en we nemen contact met je op.