Net als bij de meeste bedrijven, werken we bij Jump vanaf maart grotendeels thuis. Aan het begin was het voor iedereen even wennen. Nu zijn we een paar maanden verder en het loopt allemaal prima. We vertellen je graag hoe het er bij ons aan toegaat! 

Samen zijn op afstand

Gelukkig maakt technologie het mogelijk om gemakkelijk online met elkaar te kunnen communiceren. Ondanks dat er op afstand gewerkt moet worden, willen we natuurlijk niet te veel van elkaar missen. Dit doen we door minimaal één keer per dag gezamenlijk ‘af te spreken’. Hiervoor gebruiken wij Google meet als virtuele meeting room. Op deze manier zien we elkaar dagelijks eventjes en bespreken we de belangrijkste zaken, zowel privé als zakelijk zijn. Daarnaast wordt er heel de dag door gecommuniceerd via Discord. Hier zijn verschillende chats in aangemaakt, om samen te werken aan projecten, maar bijvoorbeeld ook voor flauwe corona grappen.

Arjan stelde zijn pasgeboren dochtertje voor tijdens onze dagelijkse meeting

Gezamenlijk plannen

We starten elke week met de planning. Zo is het voor iedereen duidelijk op welk project er gefocust wordt en door wie. Daarnaast beginnen we elke dag met de standup. Dit werd ook al gedaan op kantoor. Tijdens de standup wordt er besproken wat de prioriteiten van de dag zijn voor iedereen en of de planning van de dag ervoor goed verlopen is. Zo kunnen we elkaar makkelijk helpen, als het nodig is.

Belangrijke gebeurtenissen vieren

Door corona staat de wereld niet stil, dat blijkt maar weer. Tijdens deze relatief korte periode heeft Arjan een prachtige dochter gekregen, is Jan Wiebe getrouwd en heeft Michel zijn diploma gehaald! Ondanks dat we dit niet samen hebben kunnen vieren, is iedereen toch voorzien van een leuk presentje. Op veilige afstand thuisbezorgd uiteraard!

Offline fun wordt online fun

Het is belangrijk om plezier te blijven maken met zijn alle. Daarom wordt er elke vrijdag nog steeds een virtuele vrijdagmiddagborrel gehouden. Op kantoor werd er tijdens de vrijmibo fanatiek getafelvoetbald. Om dat grote gemis een beetje op te vullen, wordt er nu gezamenlijk gegamed. Krunker is ons favoriete spel!

Wat hebben we hiervan geleerd?

Ook al is de huidige situatie niet optimaal, is het belangrijk om positief te blijven. Door flexibele werktijden wordt er rekening gehouden met collega’s met kinderen. Zo kan iedereen het beste moment voor zichzelf bepalen om taken uit te voeren. Daarnaast heeft thuiswerken ook voordelen… Zo hoeft niemand meer s’ochtends in de file te staan. Daarnaast worden we uit de vertrouwde werkroutine gehaald. Dit zorgt ervoor dat processen efficiënter worden ingericht. Daar kun je na de coronacrisis zelfs van profiteren. Denk alleen al aan goede thuiswerkplekken. 

Uiteraard is thuiswerken niet altijd leuk en ook een stuk minder gezellig. Een praatje bij het koffiezetapparaat gaat nu natuurlijk een stuk lastiger. Wij kijken er naar uit om weer op kantoor te mogen werken met zijn allen!

Alle collega’s werden opgevrolijkt met een bloemetje tijdens het thuiswerken